اخبار هنرمندان

  • ۰
  • ۰

فال حافظ و آداب آن !

می شد به جای «دانش و خواسته است نرگس و گل/ که به یک جای نشکفند به هم» این شعر لطیف را از شهید بلخی بخوانیم که: «اگر غم را چو آتش دود بودی / جهان تاریک بودی جاودانه» و به جای «طراز پیرهن زرکش» که دغدغه حفظ لغات هایش همه لذت شعر را کشته بود، یکی دیگر از شعرهای معروف و محبوب حافظ را برایمان انتخاب می کردند. 

شاید آن موقع دیگر نیازی به این توضیحات نبود و ما یاد گرفته بودیم که شعر را برای لذتش می خوانند.

باهمراهی ما در ادامه این مطلب می تواند آشنایی با فال حافظ و فال روزانه و اشعار زیبای حافظ شیرازی که در هنر شعر و گفتار پارسی اشعار او زبان زد هست را بدست آورید.

چند نکته در رابطه با خواندن اشعار حافظ و فال حافظ :
در هنگام خواندن اشعار حافظ بهتر است به معنا و مفهوم کلمات و ریتم شعری که می خوانیم دقت ویژه ای داشته باشیم و در این حال باید بدانیم که مقصد مطلب به چه چیزی می باشد و نکات و لازمه های آن را بیابیم.

فال حافظ و فال های روزانه :

با این که رایج ترین روش های فال استفاده از دیوان حافظ است اما باید این را دانست که فال حافظ وحی منزل نیست و نباید همه ی کار ها را به فال و استخاره گذاشت

در ایام شب یلدا و سال تحویل بازار فال حافظ بسیار داغ است و همه ی اطرافیان برای اینکه حتی اگر شده در زندگی بقیه سرکی بکشند مدام به گرفتن فال حافظ تاکید می کنند.

همچنین بخوانید:

جالب است که بدانید فال حافظ داری پنج مرحله می باشد که عبارتند از :

نیت

فاتحه

قسم

سرکتاب

فال

فلسفه فال حافظ با معنی و تفسیر و تعبیر فارسی کامل.فال گرفتن از دیوان حافظ حال و شرایط خاصی دارد .

انسان باید شرایط روانی خاصی که مقتضای حال باشد داشته باشد. فال خوانی کار هر کسی نیست. در اغلب موارد فردی که ریش سفید مجلس و مورد احترام دیگران است و از صدایی دلنشین و سواد کافی برخوردار می باشد، برای فال گرفتن و فال خوانی انتخاب می شود. شیوه ی انتخاب غزل و فال خوانی نیز دارای آداب و شرایطی است. گرفتن بیش از سه فال برای یک نفر نشانه ی بی احترامی به حافظ قلمداد می شود.

 

منبع: khandeebazar

  • ۹۹/۰۲/۲۹
  • منصور منصوری

نظرات (۱)

خیلی جالب بود. نکات جالبی درباره فال حافظ گفته بودین که نمی دونستم. ممنوووون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی